Home Alone

Linda checkt haar email en leest het volgende bericht verstuurd vanuit haar emailaccount:

Mededeling eventuele overlast

Hoi lieve buurtjes,

Vrijdag 5 maart geef ik een klein feestje. Ik doe mijn best de overlast zo veel mogelijk te beperken maar het kan zijn dat jullie hier toch last van hebben. Als jullie nog vragen hebben kunnen jullie altijd aanbellen of mailen naardjadi@live.nl.

Liefs,

Djadi

?

Visioenen van cokedealende en snuivende scooterjeugd die achteloos lege flessen tegen de muren smijten doemen op terwijl ze de opgerookte joints en sigaretten op onze whitewash eiken vloer laten vallen. In gedachten zien we perceel Edmond Halleylaan gereduceerd worden tot een smeulende puinhoop waar politie, brandweer en andere hulpdiensten na, te laat ingrijpen, middels diverse processen verbaal en in bewaringstellingen een einde aan dit bacchanaal maken.

Direct na het lezen grijp ik mijn telefoon en bel Djadi. Ze neemt de telefoon op en roept heel relaxed: 'hoi Pap'. Een tirade vanuit onze Maleisische hotelkamer breekt los. Linda neemt ook haar aandeel in deze scherpe veroordeling van Djadi's handelen. Rob en Wil worden ingeschakeld om als interventiemacht te dienen. Inmiddels heeft Djadi Rowdy en Jane,onze buren, geraadpleegd om emotioneel haar verhaal te doen. Ook zij dienen als Verenigde Naties crisisteam. Het is de bekende storm in een glas water. Het blijkt een onschuldig filmavondje te zijn met wat vaste vrienden die toch al wekelijks bij ons over de whitewash eiken vloer komen en altijd keurig hun schoenen uit doen alvorens deze te betreden. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Schaamrood staat ons op de kaken maar blijft ongezien vanwege onze opgedane teint We smsen onze bemiddelaars en bedanken hen. Excuses voor Djadi vanwege het ontbreken van ons vertrouwen. Een paar dagen later krijgen we het volgende emailtje en pissen in de broek van het lachen:

Hoi papa en mama,

Nou, ik zal het maar gelijk opbiechten. Heel puberend Amsterdam was hier gisteren. De tafel is een ander kleurtje, de banken zijn wit van cocaïne of sperma (dat moet nader onderzoek nog uitwijzen), het kookeiland was te klein voor de lading Smirnoff, de stoelen zijn naakt aangezien het leer eraf gestolen is, de tv heeft een spannende barst door het midden, Jimi Hendrix is gevilt, de boot in de fles dobbert op pisang ambon, de vloer heeft verschillende spannende kleurtjes, er is geen gras meer te zien door uitgedrukte peuken, je wiet is op, je gitaren zijn verbrand bij een vreugdevuur.

Haha, oke, grapje. Schrokken jullie al?

Het was heel gezellig, we hebben gewoon film gekeken en er zijn geen vreemde mensen in huis geweest. Vanmiddag ga ik denk ik even bij oma Leny langs en morgen komen opa en oma om 11 uur op de koffie (voor het eerst vroeg opstaan dus, haha..). Morgen koffer inpakken, maandag ardennen!

Hoe is het daar?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

jullie allerbraafste dochter,

ik hou van jullie.

?

?

Reacties

Reacties

Djadi

Hahaha, dat zal jullie bezuren je allerliefste en braafste dochter niet te vertrouwen!

xxxxxxxxxxx

jdadi

Ik ga vandaag opruimen en ik heb een Icovabak besteld
dan kan het meeste er wel in



xxxxxxxxxxxx

Djadi

Opaaa!

Dat hieronder was ik niet!

Mascha

Wat een horror! ;-)

Jullie moeten meteen weer op vakantie van de stresssssssss....

Liefsssss, Mascha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!