Kniertje in Op hoop van zegen : " de vis wordt duur betaald "

We gaan per jeepney voor slechts 20 peso's per persoon naar de vismarkt waar je kan kiezen welke vis, schaaldier of schelp wilt verorberen. Papagaaivis, kreeften van drie kilo, schelpen, garnalen in diverse uitvoering en dito afmeting en voor ons onbekende vissen liggen uitgestald te wachten tot je je keuze hebt gemaakt en bepaald hebt op welke wijze je het bereid wilt hebben. Linda neemt een flinke hand vol garnalen bereid met knoflook en ik een gegrilde vis die er uit ziet als of deze eigenlijk in een tropisch aquarium hoort maar gewoon naar wijting smaakt. Een overigens in Nederland ondergewaardeerde vis die bijzonder goed smaakt. Zeshonderd peso's lichter nemen we de taxi naar de SM shopping mall. Vis moet zwemmen en met Gerry's promo zal dat wel lukken. Nu we er toch zijn dompelen we ons weer onder in de materialistische wereld. Het zal uiteraard slecht voor ons karma zijn, but who cares. Bepakt en bezakt na afloop van deze shoppingtour ploffen we bij Gerry's neer op de comfortabele stoelen. Gerry's SML-promo en de lekkere happen brengen ons weer op volle oorlogssterkte. De taxi brengt ons elf uur 's avonds thuis. Lik Lik ligt al te slapen en slaperig doet ze de deur open. Wij drinken nog een biertje buiten. Morgen vertrekken we.