Semporna: doing nothing, just hanging 'round

We zitten net in restaurant Bismillah als de fijne druppeltjes overgaan in van die dikke druppels die bubbeltjes op het wegdek maken. Zoals altijd is dat van korte duur. Maar hier lang genoeg zodat het de hele straat en misschien wel de hele stad een blackout bezorgd. In Nederland laten we dan de luchtmacht hoogspanningskabels in de Bommelerwaard doormidden vliegen of de NUON een dure graafmachine een verkeerde kabel raken maar hier kan dat volledig low budget middels een simpele regenbui. De laswerkzaamheden in de lokale Kwik Fit, de Jim Pas Motor Enterprise, aan de overkant houden ineens op. De ventilatoren van de gigantische airco's van de Giant supermarkt draaien langzamer en vallen uiteindelijk stil. Na een halfuurtje komt de stroomvoorziening weer op gang. De jongetjes die hier als kruier werken komen onder de afdakjes vandaan en pakken de kruiwagens waar ze boodschappen, jerrycans, blikken verf, motorblokken, groenten en andere lasten mee vervoeren weer beet, vervolgen hun weg en gaan hun lading afleveren om weer ergens anders de volgende last op te pikken.

Semporna is een suf stadje waar niet veel anders te doen is dan duiken, duiken en nog eens duiken. Het heeft een markt, een supermarkt, twee gigantische moskeeën en twee kroegen die de deuren sluiten na twaalven. De moskeeën (masjid) draaien wel 24/7. Zoals in vrijwel alle andere zuidoost Aziatische landen rijden hier meer PC Hoofttractoren dan in de PC Hooft zelf. Toyota Landcruisers, Landrovers en Lexus (of is het meervoud Lexi ?) bepalen het straatbeeld.

Vandaag een verplichte rustdag voor ons. Morgen vliegen we naar Cebu (Filipijnen). Vanwege het duiken de dagen ervoor moeten we om het stikstofgehalte in ons lichaam naar een gezond niveau te brengen 24 uur op zeeniveau doorbrengen.

We hebben wederom gemazzeld met het weer. De dagen die wij hier hebben doorgebracht waren zonnige dagen met een enkel wolkje of geheel onbewolkt met een oppervlaktetemperatuur van 32 graden en een watertemperatuur van 28 graden. Het weerbeeld zoals dat de komende dagen volgt laat veel regen zien voor deze regio. Cebu's weersverwachting ziet er stukken beter uit. Een graadje of gemiddeld 32 en onbewolkt kunnen we zeker verwachten. Morgen nemen we de taxi, uurtje rijden van Semporna naar Tawau en 80 ringgit verderop. Daar vandaan vliegen we naar Kota Kinabalu waar we vier uurtjes moeten wachten voordat we naar Cebu vliegen. Beide vluchten superluxe met Malaysian Airlines waarwe veel van verwachten.

Hans

Wat een vakantie ik wordt al moe bij het lezen van alles wat jullie doen.
Fea vindt het verrukkelijk maar ja die is ook een stuk jonger dan ik en verrukkelijk gestoord.

Veel plezier (ik ben stinkend jaloers) groetjes van ons.
PS ik heb nog steeds geen drank ontvangen

pama

Jullie dochter vanmorgen door de sneeuw naar school gebracht voor haar kamp.Hebben een hele fijne week gewenst met avonturen en veel sneeuw en diepe ravijnen.Hun bagage was voor 4 weken en bovenop lag de chips.Veder alles goed
Veel liefs PAMA

zijn ze in slaap gevallen?

linda en simon

Beste Punt,

Ik denk dat je wel een punt hebt maar de lokale internetmogelijkheden laten het vaak niet toe om constant onze fans te bedienen.