Hallo hier Radio Oranje

We vertrekken een twintigtal minuten te laat van Schiphol. Op een stretch van twaalf uur vliegen naar Kuala Lumpur (KUL) lijkt dat niet veel. Er wordt ongetwijfeld veel goed gemaakt onderweg maaaaar we hebben zoals gebruikelijk een zeer strak transferschema. Aankomst op KUL is volgens schema 15.50 uur. Dan vervolgen we de reis met een vlucht naar Tawau om 18.10 uur. Theoretisch moet het mogelijk zijn deze transfer vlekkeloos te laten verlopen. Maar het zijn twee voor ons onbekende luchthavens, international en domestic. Bovendien liggen deze luchthavens een halfuurtje met een taxi uit elkaar. We komen 16.55 uur bij de balie dus een kwartier voor sluiting. We hebben het wel eens krapper gedaan. Met een oude Airbus ( zijn dat niet die toestellen met problemen met vrachtdeuren?) vertrekken we een kwartier te laat naar Tawau. Kwart voor tien bereiken we het King's Park Hotel. Waar is het park? Na een hapje gegeten te hebben en een pintje vergezeld van wodka storten we rond middernacht in het bed.

Vroeg eruit want ons volgende reisdoel is Semporna, zo een 230 kilometer verderop. Daar gaan we een duikschool uitzoeken om de rest van onze PADI opleiding te volgen. Slechts vier duiken verwijderd van PADI Open Water Diver zijn we. Na een taxirit met Maleisisch enige formule 1 coureur bereiken we Semporna en besluiten om met Scuba Junkie in zee te gaan. Klinkt ook een stuk minder braaf dan Sipadan Diving. En ze hebben betere T-shirts.

Voordat we ons definitief inschrijven slenteren we nog een beetje over de markt en belanden in een dorp op palen de zee. De plaatselijke charmante chocoridder styled Simon's haar terug tot coupe marinier: en daar houdt zij van of moet ik nu hij zeggen. Als we nog wat rondkijken in het dorpje beklimmen we de houten steigers en treffen een kunstmatig eiland aan, bijeengehouden door alle plasticsoorten die de wereld rijk is. Toch schijnt de natuur zich aan te passen: twee monitor lizards met de grootste lengte van 2 meter scharrelen hun maal bijeen. Onverstoorbaar verorberen zij etensresten. 'Once we were dinosaurus'?

Wanneer we ons inschrijven en alle benodigde papieren tonen blijkt dat Simon's doktersverklaring op één punt een ja scoort dus moeten we om 17.30 uur een spoedconsult bij de dokter afleggen. Dat gaat ongeveer zo: stethoscoop op de borst; stethoscoop op de rug en let wel over het tshirt want de dokter is een moslima en zou wellicht kunnen bezwijken voor deze wellustige westerse warmbloed. Nog even het manchet voor de bloeddrukmeting op de linkerarm en Simon's ware leeftijd blijkt 25 te zijn. De verklaring wordt ondertekend en gestempeld en 15 ringit armer en de felbegeerde verklaring rijker, spoeden we ons naar de duikschool om alle duikattributen te passen. Morgen zilt en nat!

Nancy

Klinkt goed daar!! Gelukkig is alles goedgekomen! Geniet ervan!
xxx

hans

Dat is dan weer mooi gelukt nu maar hopen dat het met de verkoudheid van Simon mee valt en het duiken door gaat. Bedankt voor je sms kuddies

PAMA

Leuk om jullie avonturen van zo dichtbij te kunnen volgen
Linda hebben je voeten al weer nomale proporties aangenomen of moet papa zijn schoenen voor je bewaren? Waren speciaal naar Duitsland om voor Hans drank te halen! Vergeet vooral de orang-oetangs niet.
Geniet, xxx

hans

waar blijven die foto's

svanneke

Hee, weer op pad, jongelui?! Leuk om te lezen. Het brengt ook weer prettige herinneringen terug van Thailand/Maleisie terug van vorig jaar. Ben wel benieuwd naar coupe Marinier, komop met die foto's!

pama

Lijkt ons heerlijk om zo te kunnen duiken en alles te bewonderen.Helaas kunnen we het jullie niet meer nadoen.Komend weekend wordt weer sneeuw verwacht en met die wetenschap is het dubbel genieten!

Veelliefs pama

HANS

Hoi Linda aardige foto's probeer altijd diepte te creeren met een voorgrond vulling hoeftr niet bij portretten doe je best en ik heb nog geen druppel drank ontvangen ze houden zeker alles voor eigen gebruik
kussies Hans

linda en simon

pappie en mammie, ja het is een wonder om onder water de drijven en al die mooie dingen te zien. Het is ook best een beetje eng moet ik eerlijk zeggen. Vooral als je je omdraait en naar die muur van water boven je kijkt! kussies xxxxxxxx