Sua Vegan Restaurant and Café

?We besluiten deze dag om bij Peter en Tan op visite te gaan. ‘ Bier staat altijd koud’ riep Peter gisteren nog bij ons afscheid. We appen Peter of zij het leuk vinden als we bij hen een kijkje komen nemen. Vinden Peter en Tan een uitstekend idee. Peter laat een locatiespeld vallen via Whatsapp en op onze Vietnamese stalen rossen gaan we op pad. Inmiddels is de verkeersdrukte in Hoi An wat afgenomen. Volgens Google Maps is het ongeveer 20 tot 25 minuten fietsen. Onderweg valt ons oog op een koffiestop, Café Sua. Ik had Peter al verteld over mijn werk met mensen met een licht verstandelijke beperking en daardoor een achterstand op de arbeidsmarkt. Hij vertelde me dat dit soort initiatieven ook in Hoi An zijn ontwikkeld. En toevalligerwijs komen wij terecht bij dit Café Sua. Hier werken mensen met een beperking waaronder veel doofstommen. Er is een koffiebranderij, een café-restaurant en een atelier waar lampionnen gemaakt worden. We willen plaatsnemen aan de drukke weg maar worden door een van de gastvrouwen gevraagd of we niet liever aan de achterzijde van Café Sua willen zitten. Uitstekend plan, daar is namelijk een prachtig uitzicht over de groene rijstvelden. We bestellen ons vrijwel dagelijks favoriete ontbijt, gebakken rijst. Linda wil daar nog wel eens variatie in aanbrengen door gebakken noedels (Phad Thai) te bestellen. Steevast gaat dit ontbijt vergezeld met een mango juice. Goed voor extra vitamine C en omdat het gewoon vers en superlekker is.


Genietend van het uitzicht en de rust die dit landschap uitstraalt en van dit ontbijt voor kampioenen. Na dit ontbijt volgt een koude coconut coffee en wordt ik voorgesteld aan de manager van café Sua. Linda en ik zien wel mogelijkheden om hier in de toekomst vrijwilligerswerk te doen. Nog even een foto met de manager en ik verken al mogelijkheden voor een uitwisseling programma met mijn organisatie waarbij ik elke twee maanden naar Vietnam ga. Het mailtje naar mijn manager in Nederland heb ik al geschreven.


https://sua-vegan-restaurant-hoi-an.business.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral


Bij Peter en Tan aangekomen drinken we eerst een biertje en bewonderen hun kleine paleis met zwembad gelegen aan de rivier. Het is heel rustig, zeker als je de locatie van ons hotel in de oude stad vergelijkt. Nog geen 50 meter verderop is een uitstekend restaurant waar we de lunch met Peter en Tan gebruiken.

Vervolgens gaan we met de basket boats een kleine rondvaart maken over de rivier. Peter en Tan stappen in bij oma en wij bij opa. De basket boat zijn plusminus 150 cm in diameter. Zowel oma als opa zijn zeer behendig in het manoeuvreren met deze vaartuigjes. Na afloop drinken we een biertje en gaan voor dat donker weer terug naar onze hut, het Uptown Hotel.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!