British Delays

Dubbele wodka met ijs. Nee, geen citroen. De traditionele afscheidsborrel op Schiphol. Laatste rokertje in het naastgelegen nicotarium voordat we de eerste etappe naar Singapore gaan afleggen. Een korte vlucht, Amsterdam naar London Heathrow , daarna anderhalf uur overstaptijd voordat we in de dikke A380 upperdeck de nacht gaan doorbrengen. Als we op de geplande vertrektijd nog aan de gate staan klinkt over de P.A. De stem van onze gezagvoerder. “Dames en heren, tijdens de technische controle is gebleken dat er twee schroefjes van circa anderhalve centimeter missen van ?én van de panels van de rechtermotor”. Als ik thuis een Airbus 320 had zou ik naar de schuur lopen, accuboormachine en drie schroeven (?én extra voor als deze wegrolt) pakken en zouden we tien minuten later vliegen. Blijkbaar moeten de grondwerktuigkundigen eerst naar de Gamma rijden want drie kwartier later zitten de schroeven er nog niet in.
Als we dan eindelijk mogen vertrekken resteert nog drie kwartier overstaptijd. Dat wordt spannend op LHR.

We staan bijna aan de gate als de gezagvoerder meldt dat de ground crew nog niet aanwezig is. Even wachten nog. What the fuck, die gasten hebben drie kwartier de tijd gekregen om ter plekke te zijn. Prutsers!