AMS-AUH AUH-BKK

Deze reis wordt mede mogelijk gemaakt door http://denridderadvocatuur.nl

Met Etihad naar Bangkok via Abu Dahbi, we hebben ons er wat van voorgesteld. Als Patrick (nog bedankt) vergezeld door Djadi en Kaj ons heeft afgezet bij vertrekhal 3 vrijdagavond staat er een enorme rij. Lin loopt al door naar het einde van de rij als ik ontdek dat deze bedoeld is voor Emirates. Emirates is balie 29 en wij moeten naar balie 26. Daar zijn we vrijwel meteen aan de beurt. We geven de koffers af en stevenen direct af op de bar. Bijgeloof, want door te stellen dat dit de laatste kan zijn mochten we crashen, legitimeren we deze actie.

Het toestel zit behoorlijk vol maar we hebben een tweezitter aan het raam waardoor je een klein beetje je eigen coupé kan creëeren. Het is dan ook economyclass bij Etihad Coral class geheten. De dames delen goodiebags uit gevuld met sokjes, tandenborstel, slaapmaskers en toiletartikelen. De dames van Etihad zien er prachtig uit met zo'n speelse baret en voile aan de zijkant, vriendelijk en très charmant. Kan ik ook een upgrade krijgen naar Oral class? Mond tot mond reclame is toch de beste pr?

Redelijk snel na take off komt de maaltijd. De keuze is gevarieerd en alle drie halal bereid. Het eten is zeer smakelijk en vooral lauw. In flight entertainment is goed, 12 years a slave is één van de films die ik wil zien.

Slapen wordt een opgave want met slechts twee stoelen tot onze beschikking mag één van ons op de grond, de ander - ook in embryo-houding gevouwen op de twee stoelen trachten we wat nachtrust te pakken. Het slangenmens wurmt zich er tussen want daar ben je gentleman voor.

Abu Dahbi Airport is rommelig en onoverzichtelijk terwijl het een moderne luchthaven is. We hebben geen ruime overstaptijd maar aangezien de vlucht naar Bangkok is vertraagd bestaat er wel de mogelijkheid om het nicotinetekort aan te vullen in het nicotarium.

Eenmaal aan boord duurt het nog een uur voor we uiteindelijk vertrekken want door een no show hebben we een koffer teveel. Het ontgaat mij een beetje want ik heb dat uur slapend doorgebracht.

Hoewel de vlucht maar vijfenenhalf uur duurt lijkt de laatste etappe het zwaarste gedeelte van de reis. Als we dan eindelijk Suvarnabuhmi Airport bereikt hebben en voet op Thaise bodem zetten is het zaterdagavond acht uur.

Nog even geld pinnen en in vliegende vaart naar het hotel. Althans dat is het plan. We proberen drie verschillende pinautomaten maar alledrie melden dat we met onze bank contact op moeten nemen. Oh ja, we hadden thuis onze betaalpassen ingesteld op opnames buiten Europa vanaf tien maart......
De creditcard biedt uitkomst, hoewel we nog wel wat Thaise baht en euri bij ons hebben.

Na de taxirit, waarbij onze chauffeur onderwijl luisterend naar het live radioverslag van Manchester United vertelt over onze beautiful flowers in Holland bereiken we ons hotel Bangkok Hiptique. Na incheck gaan we een hapje doen. Spicy Thai beef salad, rijst en stir fried vegetables vergezeld van twee grote Leo bieren en dan is toch echt de koek op. In ons hotel aangekomen vallen we op het grote zachte bed om pas zondagochtend om half tien wakker te worden.