Penang ------> Perhentians

Vroeg in de ochtend stappen we op het vliegtuig naar Kota Bharu. Vandaar reizen we soepeltjes door naar Kuala Besut met onze nieuwe reisgenoten Sandrine en Stepanie uit Lausanne. Binnen het uur zitten we op de speedboot die ons met hoge snelheid en veel gestamp naar het tropisch paradijs brengt. Blijkbaar is er hier ook voldoende uit de hemel gevallen want het is er behoorlijk humid zullen we maar zeggen. Bij aankomst blijkt dat Siem zijn doktersverklaring is vergeten om te mogen duiken dus daar gaat weer een droom aan diggelen.

We checken in bij Mama's Place. Een houten bungalow met twee grote bedden is ons onderkomen voor de komende dagen. De Perhentians zijn mooi en tropisch. Binnen korte tijd zien we eekhoorns, leguanen, grote gele vogels, vleermuizen en niet zulke kleine, spinnen, kakkerlakken en overleefd Simon ter nauwernood een blitzkrieg van de lokale muggen.

En wat doe je verder op een tropisch eiland? Helemaal niets................ Op de derde dag ondernemen we een snorkeltoer rond het eiland. We zien er mooie dingen waaronder enorme schildpadden, white tip reefshark, papagaaivissen, een school barracuda's en nog veel meer klein grut van diverse pluimage. Hiermee kunnen we het verlies compenseren dat het duikbrevet aan onze neus voorbij is gegaan.