Langkawi ----> Penang

Stranger in a strange land

Penang, Georgetown, na aankomst met de ferry dwars door de zware slagregen nemen we onze intrek in het Garden Inn Hotel. Het hotel ligt vlakbij Chinatown waar we gaan eten in het steamboat restaurant. Zoveel eten als je maar kunt. Garnalen, schelpen, vlees, groente, mie, ingewanden en de duvel en z'n ouwe moer. Als het leeft of heeft geleefd kan je het eten. Tenminste dat idee krijg je als als enigewesterlingen in een restaurant of een hele wijk zit met uitsluitend Chinezen. Toch worden we niet aangegaapt alsof we exoten zijn. De mensen zijn wel verbaasd dat we al zo snel uitgegeten zijn terwijl je onbeperkt mag schransen.

Het is een aparte stad, Georgetown, met een zeer diverse bevolkingssamenstelling. Moslims, Chinezen, Indiers. Alle religies van RK tot hindoes tot moslims leven zij aan zij en dwars door elkaar. Door hetEngelse bestuur wat hier eeuwenlang heeft geheerst doet de stad zeer koloniaal aan. Echter het blijft een grote stad met veel herrie, vuil en verderf.

De tweede dag verhuizen we naar het Waldorfhotel dat door Wikitravel goed is aangeschreven. De associatie met het wereldberoemde Waldorf Astoria hotel in New York is ver te zoeken. nog een extra dag Penang was dan ook niet echt nodig geweest. Vogende dag op naar het vliegveld alwaar wij om 11.45 uur naar Kota Baruh vliegen om de Perhentians te bezoeken.