Koh Lipeh Thailand ----> Langkawi Maleisie

Met alweer een speedboot, dit keer toch wat underpowered met slecht 675 PK, denderen we over een kalme zee richting Maleisie. Onze paspoorten worden bij vertrek ingenomen. Bij aankomst op de pier van Langkawi moeten we een half uur wachten voordat alle visa formaliteiten zijn geregeld. We stappen in een taxibus met de familie Svanneke richting Pentai Chenang. Na een speurtocht, pizza en wortelshakes vinden we ons riante onderkomen in de Melati Tanjung resort. Op de eerste verdieping met uitzicht over zee en een heerlijk briesje. We beoefenen het aloude strandhangen waar we inmiddels meesters in zijn. Eten doen we bij een redelijk chique restaurant waar Siem een dikke steak naar binnen werpt en ik mijn eerste Maleisische groentencurry probeer. Lekker met een glaasje rode wijn.

Volgende dag komen we door met ringwerpen en strandhangen. Afgezien van een buitje geen enkele reden om van de gat af te komen. Met Svenno proberen we de plaatselijke hapjes uit en die smaken goed. De avond vullen we met een bezoek aan Debby's een Ierse pup. Iedereen die naar huis gaat wordt uitgezwaaid door het voltallig barpersoneel onder het uitroepen van: Thank you, bye bye and dont be naughty naughty after three!

Dag drie is een motordag. We huren een 110 pk scooter waarmee we gehelmd en links rijjdend de wegen van Langkawi onveilig maken. Volgens insiders moeten we de kabelbaan en de 7 wells gaan bezoeken. De bewegwijzering laat enigzins te wensen over waardoor we menig attractie nogmaals mogen aanschouwen. De lunch gebruiken we in een foodcourt en dat kostte wel twee euro. Toen serieus op pad naar de kabelbaan en de bronnen. Rond 4 uur bereiken we ons doel. Helaas begint het te regenen en wordt de kabelbaan direct stilgelegd. Dan maar naar de 7 wells. Ook daar begint het te regenen. De term : water falls wordt ons direct duidelijk. En dan gaat het niet alleen over de waterval die naar beneden dendert,

De terugweg naar het hotel is er een van wind en regen die striemend onze slechts door overhemdjes gehulde lichamen teistert. We leveren de scooter in en drogen ons bij Debby's alwaar we de inwendige mens bevochtigen. Afscheid nemen we van de familie Svanneke. Onze Nederlandse buren Ben en Jen helpen ons om dit verdriet wat weg te nemen. Na enige biertjes slepen we ons weer naar Debby's voor meer naughty naughty. Om half drie worden we de kroeg uitgeveegd.

Jan en Bep

Wat leuk om weer wat te horen. Als ik het zo bekijk hebben jullie het wel erg zwaar met strandhangen, scooteren en kroegbezoek.Nee alle gekheid op een
stokje, volgens mij genieten jullie heel erg van deze reis.

Hans

Hij gaat weer van dik hout zaagt men planken bij jullie als ik dat zo lees maar dim een beetje als jullie gaan duiken veel plezier verder groetjes Hans en Fea

linda en simon

Wees niet ongerust. Het duiken is er niet van gekomen. Mijn knie doet het niet goed genoeg en simon is zijn doktersverklaring vergeten! Nu dus snorkelen maar dan zie je toch nog een whittip reefshark en een school barracuda's en clownvisjes en papagaaivissen. We hebben gezwommen met drie grote schildpadden en nog veel meer.

hans

zo jullie kunnen best verstandig zijn merk ik geniet deze week nog maar stevig van al het moois en het warme weer hier is het nog steedsw koud
groetjes Hans en Fea