Krabi ----> Pak Bara -----> Koh Lipeh

Om half 8 worden we opgepikt door een minibus die duidelijk betere tijden heeft gekend. Nog in de veronderstelling dat we meteen door gaan zijn we dan ook best verbaasd als we 5 minuten later bij een reisbureautje worden gedropt. Nog anderhalf uur wachten, want er is weer van alles aan de hand, vertrekken we dan eindelijk. Door de vertraging missen we op de Pak bara pier bijna de boot. Gelukkig kaner nog snel geld getrokken worden voordat de vijf motoren van 225 pk per stuk worden gestart. Met bulderende motoren vliegen we de rivier af naar open water alwaar we ook direct weer stil liggen. Motorpech. Een van de motoren verbruikt meer olie dan6 toeristen op het strand. Met Thaise vindingrijkheid wordt het euvel snel verholpen en kan de anderhalf uur durende reisvoortgezet worden.

Op Lipeh checken we in bij het Varin resort. Gewapend met een fles thaise whisky struinen we het strand af waar in de avonduren waar de catch of the dayvia de barbeque ons bord bereikt. Merlijn, tonijn, zeebaars, gamba's en ons onbekende vissen liggen uitgestald. Ons buikje volgegeten en dat voor slechts 5 euri. Sommige gekken zetten de wekker als ze op vakantie gaan. De onze gaat om 06.30 uur. Na het ontbijt dat inclusief is laten we ons op de strandstoelen zakken totdat de koperen ploert ons de schaduw doet opzoeken. In de avond herhalen we het ritueel met de catch of the day inclusief zonsondergang. De op de speedboot ontmoette familie uit Heijnenoord (www.svanneke.net) deelt met ons de laatste glimps van de rood wegzakkende avondzon alvorens deze naar het westen weg trekt.

Martin

Niet meer zo lekker beschrijven hoor. Dat is slecht voor m'n gezondheid.
Martin

Riri

Ik sluit mij bij deze graag bij de vorige schrijver aan (Martin) gatverdamme! Gelukkig heb ik niks met Italiaans eten, lust ik geen mozzarella en pasta en lekkere Italiaanse wijn enzo...en zachte bedden en luxe hotels doen me ook helemaal niets...xxx

Simon en Linda

Beste Martin,

Even een bericht van de Etos Wattenfabriek. Maleisie is tof ! Bedankt dat je ons gestimuleerd hebt om dit land te bezoeken. We gaan nu naar Georgetown twee dagen en dan naar de Perhetians.

Doe iedereen de groeten

Liefs