when the man is down and out

Het begint ‘s nachts. Uit het grote bed aan mijn rechterzijde klinkt gekreun: ik ken dit geluid. Het is de voorbode van niet veel goeds. Simon gaat naar de wc, naar de wc en nog een keer. Vroeg in de ochtend worden Djadi en ik wakker. 'Kom Djaad, laten we meteen maar naar het winkeltje gaan: Noxzy en Imodium zullen vanochtend de hoofdingrediënten van Simons ontbijt vormen'.

Nadat de duikschool BB divers wederom is afgebeld eten we de bekende ananas/watermeloen, orangejuice en musli , de droge toast gaat mee naar boven voor Simon. We besluiten om hem te laten slapen en de waterval Klong Po te bezoeken. Zo'n jungletoer is niet favoriet bij Simon en zeker niet in zijn huidige toestand. Onderweg komen we langs de olifantenfarm, de Thaise kookschool en een soort kabouterdorp bestaande uit ronde oranje huisjes met een glijbaan vanaf het dakterras naar beneden. Moet vast mooi zijn zo midden in de rimboe met al die orchideeën en vlinders om je heen.

Bij de entree betalen we ieder 200 baht en dan kan de klim beginnen. De lucht voelt vochtig en na 50 meter waan je je in een heuse jungle. Glibberige paadjes, mooi oude bomen met van die grote wortels die je bijna doen struikelen als je niet oplet. Paddenstoelen, orchideeën en bewegwijzerd tropische hardhout kortom gecultiveerd natuurschoon. Als we bij de waterval aankomen zijn we duidelijk niet de eerste. Het is druk. Om ons heen fladderen vlinders in allerlei kleuren en van diverse formaten. De grootste heeft meer weg van een vleermuis. Zie je wel, niets voor Simon. Natuurlijk zijn we al een uur zoet om die mooie vlinders met onze Nikons vast te leggen en nee dat valt niet mee. Ze zijn snel; heel snel. Plots krijg ik bij de waterval een vreemd object in mijn lens. Ik kijk langs mijn camera en wat schetst mijn verbazing: een beenprothese balanceert op de rand van het stuwmeertje. Is dit een grap? Terwijl wij voorzichtig het gebied rond de waterval beklimmen op weg naar de uitgang zie ik uit mijn ooghoek een man zich moeizaam op de kant hijsen. Ah, het been heeft gelukkig een eigenaar.

Op de terugweg stoppen we bij de olifantenfarm. Een schattig klein Dombootje wordt ons aangeboden om mee op de foto te gaan. Djadi mag hem aaien maar vindt het best eng als hij liefkozend zijn slurfje richting haar gezicht slingert. We lopen door naar de grote weg om een taxi aan te houden en passeren het winkelcentrum. We slaan kaas en chocolade in.

Bij aankomst in het Alina resort zit Simon op het terras: hij heeft zichzelf buitengesloten. Gelukkig voelt hij zich al beter en vertrekken we naar het strand om wat te eten. Het blijft allemaal binnen.

Reacties

Reacties

Dick

Siem neem onmiddellijk contact met me op, er is iets heel vervelends gebeurt met de salon. De brandweer gooit het op nalatigheid maar het was de afgelopen zo'n gekkenhuis dat ik vond dat het wel moest kunnen...... Twee onder 1 kap.

Simon

Lieffie, ik neem de eerste vlucht terug met Global Hairlines, daar hebben we tenslotte korting. Is de Jimmy nog heel?

Dick

Hier was ik dus al bang voor; ik wil niet dat je je zorgen maakt en hals over kop een ramschvlucht boekt met alle gevolgen van dien.
Kleine update: onze antieke krulspeldenverzameling wordt volledig vergoedt door de verzekering. Ik heb een timmerman laten komen,hij wil nu bij z'n vrouw en kinderen weg.de Jimmy functioneert nog, zei het slechts ten dele, ik vind hem raar trillen maar Arthur(met die krullen, uit de bar)zal er deze week nog naar kijken en je weet hoe handig hij is met grote apparaten.Ik denk dat dat matzwarte interieur jou wel zal bevallen dus ik laat dat vooralsnog zo, maar oh wat mis ik je aanwezigheid en krachtige besluitvorming.Maak je niet te sappel, geniet nog even en denk aan mij ( maar ik wil wel,nu je mij-tijd hebt gehad, een antwoord)

Een kus

Van mij......

Simon

Dickemansje,
het is ook hier verschroeiend heet. Wel wat ideetjes kunnen opdoen bij de lokale salons. Zwart steil haar. Het is een crime om daar volume in te brengen. Ik heb die gids die met ons meereist, je weet wel die van de foto met handdoek om in het Saigon Hilton naar de kapper gebracht. Nee, het is geen Arthur maar het zit echt beeldschoon. Ik laat snel weer wat van me horen. Ik moet nu weer in de airco bus over die stoffige wegen. Je weet hoe je haar daar van uitdroogt.

Kuzzie
PS je hebt die timmerman nu hij er toch is wel naar het krakende bed laten kijken?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!