Dierenmanieren

De dag begint met een prachtige zon als we ons naar het ontbijtbuffet begeven. Een prettige afwisseling met de toch wel vochtige dagen daarvoor. We besluiten de dag door te brengen aan het zwembad met al zijn voordelen: poolside bar, comfortabele ligbedjes en wifi. De strategie om een goede plek te veroveren is hetzelfde als in alle resorts, je legt je handdoek en/of boek neer en claimt het bed zoals kolonisten Amerika ontfutselde aan de Indianen. Nauwelijks neergestreken verschijnen donkere wolken, een regenbui die niet lijkt stoppen daalt op ons neer. Na dit natuurgeweld breekt de lucht weer open en nemen we alsnog onze plaatsen in tot dat de tijd van fourage aanbreekt en de wilde beesten gevoerd dienen te worden. Net buiten het resort is een visrestaurant met een assortiment dat kreeft, vis en schaal-en schelpdieren voert. We zien daar wel mogelijkheden. Linda bestelt een Thaise soep en ik vraag wat de vangst van de dag is. Mijn keuze valt op zeebaars en deze verse jongen die gegrild op mijn bord komt is een gigant.

Naast het restaurant wonen een twintigtal apen en twee monitorlizards. De kok van het restaurant komt aanlopen met een pan mie en stort dit uit over een rotsblok. De apen stuiven er op af. De grootste en sterkste apen doen zich als eerste tegoed aan de mie. De kleinere proberen wat te grijpen maar worden weggejaagd. Tot de monitorlizard verschijnt dan maken ook de grote apen zich uit de voeten en wachten af tot dit prehistorische monster volgevreten de restanten overlaat aan de apen.

Ritmisch regenendresteert de resortdag.