Pulau Centerparcs

De ferry zet ons af bij de verkeerde pier. Niks busje van het Berjaya Resort dat ons zal oppikken. En niks om daar naar toe te gaan. Een vriendelijke mevrouw met een motor met zijspan van het Nazri resort biedt hulp. Onze koffers in de zijspan en wij een stukje lopen. We treffen het want de speedboot van de snorkelexcursie heeft net mensen afgezet op het strand. We stropen de broekspijpen op en na tien minuten varen bereiken we de haven van Tekek. We lopen een stukje naar een restaurantje waar we kopi (koffie) bestellen. De koffie staat net op tafel als het pendelbusje langs komt. Het busje beklimt twee heuvels met een stijgingspercentage van tien procent. Ik had niet graag met de koffer op wieltjes achter me aan slepend deze weg lopend en ongetwijfeld badend in het zweet, want vochtigheidsgraad 94%, afgelegd. Het Berjaya is mooi, alle moderne voorzieningen die het een mens aangenaam maken zijn voorhanden. Iets bovenbudgettair is het wel, we betalen zestig euri per nacht. Maar dan heb je wel wat en het zeer ruime ontbijtbuffet is inbegrepen.

Misschien wat te Centerparcs voor ons maar drie nachten is dan ook ruimschoots voldoende. Na het inchecken betreden we onze kamer. Snel onze bagage achterlatend regelen we onze duik voor de volgende dag. Black tip sharks en zeeschildpadden zijn ons beloofd. Nu eerst een verfrissende duik in één van de zwembaden alhier. I wonder what the poor people are doing.

Een hapje eten, nog even het nieuws over Gadaffi en Japan checken op BBC Worldnews in de kamer en dan heerlijk de schone lakens over ons heen. De airco staat op vierentwintig.