Johor Baru --> Mersing --> Pulau Tioman

Johor to Mersing en door naar Tioman

Met een fikse spijker in de kop schrikken we om 10.30 uur wakker. Oei, dit is slecht, heel slecht. Ik kijk naar het hoopje naast me in bed, verstrikt in dekens en lakens en ik denk 'Als dat maar goed komt. Gelukkig hebben koffie, ibuprufen en nog een uurtje slapen een gunstige uitwerking op de man en langzaam maar zeker komt er weer beweging in.

Vandaag staat Mersing op onze reiskalender. Mersing is de gateway to Pulau Tioman. Aangekomen op het busstation van Johor Baru blijkt de bus pas om 14.30 uur te vertrekken. Genoeg tijd dus voor een vette MD hap en een rondje door het station. Wat blijkt: een heuse marktplaats met alles erop en eraan. Goedkope neptroep uit China maar oh, wat een zalig gevoel om te kunnen kopen.

Twee paar Nikes en een boel Iphone 4 hoesjes verder stappen we met onze nieuwe aankopen onder de arm geklemd in de bus. In Mersing boeken we direct de boot en een hotel op Tioman. Such luxury: het Berjaya Tioman Beach Resort wordt de hut voor 3 nachten.

In de ochtend racen we naar de boot. Het regent met dikke druppels maar ja, dat zijn we inmiddels wel gewend. Op de boot is geen stoel onbezet. We zitten vol, bomvol. Siem en ik willen op het achterdek zitten maar helaas, dat is verboden. Gefrustreerd stort ik op een stoel neer en te laat zie ik de familie naast mij met maar liefst DRIE kindertjes op één zitplaats. Dat kan nog leuk worden op deze anderhalf uur durende rit over woeste wateren.

Ingeklemd tussen een stevige heer en de armleuning begint het al goed. Mijn buurman heeft als kind zijn neus- en keelamandelen niet laten knippen. Dat kun je ook goed horen als hij royaal gebruik makend van de ruimte in slaap valt. Soms heeft hij er ook nog een stuiptrekking bij alsof je opeens in een gat valt. Maar ik hou me kranig. De boot beukt door de Maleisische wateren op weg naar het taxfree eiland Tioman. Alles is er goedkoop vooral de drank. Ik moet er even niet aandenken als de zure geur van braaksel mijn neus bereikt. Daar gaat het buurmeisje voor de 3e keer over haar nek. Terug gaan we vliegen.

Reacties

Reacties

Riri

Hoi Lin,
Wat een geweldig verhaal! Ik zit nog helemaal na te hikken van het lachen.
Ik begrijp nu ineens die uitdrukking veel beter: "zo dronken als een Maleier..."
(when in Rome, do as the Romans do...)
En die vette MD hap, staat dat voor Maleisisische Delicatesse? Geniet ze allebei!
Kus, Riri

Linda

He riri,
Ja, dat was wel wat. Het zit er al weer bijna op. Als we terug zijn spreken we snel af!

jack

Cruijff opent aanval op ajaxtop


AANVALLUHHHHHHHHHHH !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!