Pulau Bintan

We besluiten ons verblijf met twee nachten te verlengen. Via Agoda.com zien we dat het twintig euri scheelt als we online boeken. Gewapend met laptop spreekt Lin de manager in het beachresort aan. Mokum maffia afpersingspraktijken vangen aan. De vriendelijke Mary Rose moet wel een telefoontje plegen met de afdeling marketing om ons dezelfde korting aan te kunnen bieden. Na wat heen-en weer bellen wordt voor het gereduceerd tarief nog 2 dagen bijgeboekt. Dat komt goed uit want die middag is het prima weer en storten we ons op een ligbed neer en totale luiheid afgewisseld met activiteit in de vorm van ringwerpen en het lezen van de op Schiphol aangeschafte boeken vormen de hoofdmoot van de dagbesteding.

De wekker maar eens vroeg gezet. Morgenstond heeft goud in de mond en nasmaak van alcohol. Maar een prachtige zonsopgang over de baai in de Javazee is niet te missen. Zes uur rinkelt de Aaifoon en met een kopje koffie zien we de nog net niet roodkoperen ploert de Javazee flauwtjes verlichten. Na deze first rays of the new rising Sun (bedankt Jimi H.) is de ontbijtzaal onze volgende activiteit. Een uitgebreid buffet wacht ons. Gado gado, sotosoep, nasi, bami, diverse Indische gerechten, westers eten, fruit koffie, thee, fruitsappen e.d. versterken ons. Net even anders dan Huize Halleylaan op een doordeweekse dag met snelle cruesli en koffie voor werk en school start. Gelukkig zijn we daarna getuige van een ander tropisch fenomeen. Een tropische regenbui spoelt de terrassen schoon en in tegenstelling tot het flinke buitje voor het stof blijft het gewoon regenen. Evenwel niet getreurd. De shuttlebus brengt ons naar het resort waar je gebruik kunt maken van de daar aanwezige Wifi om zodoende contact te houden met het thuisfront.

Zo rond een uurtje of vier klaart het weer op en kunnen we onze bleke lichamen laten verwarmen door de zon die hier vrijwel boven de evenaar staat. Het beachresort restaurant biedt een zeer uitgebreide kaart met lekkernijen. Satay udang, black pepper beef en rijst met een smakelijk biertje vullen het buikje.

Onder aanvoering van Lin (ook bekend als de lieve beul) starten we elke dag met buikspieroefeningen zodat we de schade, ook opgedaan tijdens de Hollandse winter, enigszins beperkt houden.