Tour de Noi

Vandaag gaan we brommeren. Dit eiland leent zich goed voor een chauffeur die zijn brommerervaring opdeed toen de zwarte krullen nog woest heen en weer golfden. Bovendien heeft hij ook nog eens een brace om zijn rechterhand omdat de breuk die hij tijdens zijn ongeluk in Wijk aan Zee heeft opgelopen niet goed is geheeld. Omdat ik drie keer in mijn leven op een brommer heb gereden, lijkt het niet zo een goed idee om mij te laten rijden. Er zijn al genoeg ongelukken gebeurd. Gehelmd in de kleuren roze en blauw, dat had die mevrouw wel heel leuk voor ons uitgezocht, stap ik bij Siem achterop de rode Honda en daar gaan we.

Het eilandje is niet zo groot, heeft een paar leuke strandjes en wordt voornamelijk bevolkt door locals. Alcohol is hier nauwelijks verkrijgbaar omdat 90% van de plaatselijke bevolking bestaat uit Moslims. Hier krijg je de Thaise smile nog regelmatig te zien in plaats van de smile die begint met het ons allemaal bekende dollarteken. We tuffen het eiland rustig rond, stoppen her en der om de prachtige natuur te bewonderen. Een koel briesje maakt de temperatuur van zeker 33-35 graden dragelijk.

We stoppen langs de weg bij een leuke eettentje met een allervriendelijkste mevrouw die haar gerechten goed weet aan te prijzen. We genieten van een zelfgemaakte red soda en een heerlijke Phad Thai en gebakken rijst. Vrolijk wuiven we haar gedag en gaan richting onze bungalow. Vanmiddag 12.00 uur Nederlandse tijd wordt onze grijze tijger gecremeerd. Wij nemen afscheid zo’n 11.000 km verderop.

Ik heb snel een diavoorstelling op de Ipad gemaakt van alle mooie foto’s en filmpjes van onze lieveling. Om 18.00 uur onze tijd kijken we gewapend met een glas Thaise Wisky en twee waxinelichtjes op het altaartje de vele beelden die we van onze kleine vriend hebben gemaakt. Lek ligt tussen ons in. Dag lieve Ohm Boris, Borissie, Mr. B, Fifty shades of grey, Mr. Grey, voor altijd in ons hart. Op 24 februari organiseren we in Nederland een High Tea ter nagedachtenis.

Tipsy Gipsy wordt die avond de plek waar we onze emoties en herinneringen de revue laten passeren. Gob de kok is goed voor ons. Het eten smaakt en de drank vloeit rijkelijk. We besluiten om bij terugkomst op zoek te gaan naar een nieuwe kattenliefde voor Casa Glazpol.