Let’s get wet

Koh Kradan snorkeling

Lange tijd blijf het onduidelijk of onze vriendinnen uit LA de wandeling die avond met Johny Walker hebben overleefd. Er heerst radiostilte op whatsapp maar om 08.00 uur wordt de stilte doorbroken met de melding dat zij zich om 09.00 uur zullen melden op de pier.

Mister Yong vaart ons in zijn longtailboot naar Koh Kradan om een halve dag te snorkelen en het eiland te verkennen. Aangekomen bij het koraalrif vragen we naar een snorkelset. Hij kijkt ons aan en zegt: “Oh, now I must go shopping. Vol ongeloof kijken we hem allemaal aan en lachend trekt hij een grote krat tevoorschijn waar we onze keuze uit kunnen maken. Grapjas.

We klimmen de zojuist opgehangen zwemtrap af om de wonderen wereld onder water te aanschouwen. Poederzand, koraal, zee-egels en diverse fel gekleurde vissen vormen een feeëriek schouwspel. Na een half uur varen we door naar het lange witte strand om het eiland te verkennen.

De parelwitte stranden en het azuurblauwe water zijn overweldigend qua schoonheid en toch zijn wij liever op een strandje waar de Thai met hun familie gezellig komen eten en drinken. Op dit eiland lijken vooral bootladingen mensen te komen die de mooiste instagramplaatjes willen schieten. Dat maakt het voor ons in al haar schoonheid toch minder aantrekkelijk. Om 12.30 uur zetten we Ann en Jivani af op Hat Farang. Zij vliegen terug naar LA. Wij boeken onze trip naar Koh Lanta om morgen Amy en Jahop te ontmoeten.