Bleekschetenstrand

Vandaag staat Farang Beach op het programma. Farang is de naam die de Thai gebruiken voor bleekscheten uit Europa. Dit strand ligt aan de andere kant van het eiland en ja, sportief als we zijn, lopen wij die paar kilometer gewoon. Twintig jaar geleden hebben we daar met Djadi gelogeerd. Nu eerst ontbijt!

Bonjour, in een ruimte van drie bij drie meter treffen we een vriendengroep van gelijkgestemde pensionada’s. Zeer Frans en zeer luidruchtig. Hun eigen oploskoffie en melkpoeder mee, ieder een andere wens hoe de eitjes gebakken moeten worden. Geduldig wachten wij tot we aan de beurt zijn. Enfin, ieder zijn ding.

Voordat wij eindelijk op pad gaan is het al weer lekker warm geworden, zeker 33 graden. Onderweg scoren we een banaan en een grote fles water bij de lokale supermarkt. Toch iets verder lopen dan we dachten. Ik wijs Simon op een aap in de elektriciteitsmast en plotseling neemt deze een gigantische sprong en duikt de bomen onder hem in. Flying monkey, nooit eerder gezien.

Hat Farang is een mooi strand maar waar 20 jaar geleden de bamboehuisjes stonden is nu een troosteloze vlakte met alleen de betonnen attached bathrooms die aan de hutjes vast zaten. Waarom ze die hebben laten staan is een raadsel. Maar het strand is nog steeds prachtig. En er zijn weinig badgasten We sprinten naar de Monk Bar door het hete zand. Oeps, voetzolenverschroeiend heet. Snel claimen we een ligbed in de schaduw. Hier houden we het wel een poosje uit.

We raken in gesprek met een Fins - Chinees/Colombiaans koppel van 26 en 21 jaar uit Shanghai. Leuke mensen. We steken elkaar de loef af met smeuïge reisverhalen en wij winnen. Tuurlijk, we zijn twee keer zo oud. Alleen het verhaal over de veerboot van Koh Lanta naar Koh Mook hebben we eerder gehoord. Een familie uit Den Haag vertelde gisteren dat ze tijdens de overtocht op de Reggaeboot een heel slechte ervaring hadden. Het schip begon volgens sommige passagiers slagzij te maken. Paniek begint als de eerste een reddingsvest pakt. En onze nieuwe vriend uit Finland vertelt dat hij diegene was.

Jivani en Ann uit Los Angelos overhoren onze conversatie over het huren van een longtail om morgen naar Koh Kradan te gaan. Bij de bar schiet Jivani me aan en vertelt dat ze ons gesprek heeft opgevangen. “You guys are amazing and I want to talk to you beautiful people. I told Ann, let’s go with them on the boattour. Please can we come??”

We beloven dat wij de trip regelen en ‘s avonds  iedereen appen over de kosten en time of departure. Ondertussen is het happy hour en onze kleine Jivani slurpt de een na de andere dubbele Johny Walker weg en lispelt tegen Simon bij het zien van een foto van Djadi: “Is she exclusivly into men? What a shame!” Haha gekke meid, dronken meid. We slepen haar tussen ons in mee naar de taxi en leveren ze af bij hun huisje. Wij rijden door naar de pier en boeken de snorkeltrip bij mr. Yong. De keuze daarna is massage of eten want het is inmiddels al 21.30 uur. Dat laatste wordt het.

Hans

Weer lekker bezig DOORGAAAAAAN !!!!!!!!!!!!!!!!

Linda

Jaaaa