It’s far away....

Hat Bang Sak, 7 februari, Linda

Its far away........
Have no food, have no drink look look. I can bring you to something cheap. You book? No my wife booked. Ahhhh, me same same, wife is general manager. Well good luck!

En weg rijdt de minivan die ons zojuist van Krabi town naar Khao Lak heeft vervoerd. Eerst een ritje van ongeveer twee uur met de ferry van Koh Lanta naar Krabi. Na een super snelle transfer rijden we met onze zeer grappige chauffeur richting Khao Lak. Drie keer moeten alle koffers er weer uit en de laatste aanvulling bestaat uit twee hardshell koffers formaat sleurhut die gezamenlijk ruimschoots het gewicht van onze chauffeur overtreffen. Hij blijft vriendelijk lachen en we rijden weg.

Iedereen wordt keurig afgezet bij zijn of haar hotel tegen een kleine vergoeding. Als wij uitleggen dat we naar Bang Sak huts willen, krabt de beste vent achter het oor en schudt met zijn hoofd. Never heard of Bang Sak huts..... Vol overtuiging laat ik hem de boekingsgegevens zien en hij roept dat we 400 baht bij moeten betalen want het is aan het einde van het 30 km uitstrekkende strand. No problem.

De dame die ons opvangt spreekt nauwelijks Engels. We zien vooral veel schurftige honden en overal plastic afval. Dat is echt een major problem in Thailand. Aangekomen bij de hutjes bekijken we de boel. Ach, we hebben het erger meegemaakt. Ik zak op het bed neer en na het intense geknars van roestige springveren beland ik hard op de bodem van het bed. Oeps, als mijn schatje dat maar kan handelen. De airco doet het en de koelkast ook. Mijn schatje kijkt niet al te gelukkig. Eerst maar eens op onderzoek uit.

We lopen de weg af. Er is niet veel behalve een kleine minimarkt. Dwars door de resten van de allesverwoestende tsunami uit 2004 komen we op een prachtig en vooral zéér rustig strand. Verderop ontdekken we iets met Hartmann stoelen dus daar wandelen we heen. Het blijkt een picknickplek genaamd Liabbad Seafood te zijn waar veel Thaise geliefden de middag/avond doorbrengen. We bestellen in bijna perfect Thais song kew nam keng & manao & soda & Sang Som Yai. Thaise rum met ijs, limoen en 2 glazen. De bediening vindt het hilarisch dat we Thais spreken. Gelukkig gaat het dan snel beter met het humeur van Simon.

Het eten blijkt ook uitstekend en voldaan waggelen we terug naar Bang Sak hut waar we worden verwelkomd door de roedel schurftige honden. Bye bye manager of de huts. Op ons terrasje worden we overdonderd door oerwoudgeluiden en we zien zelfs vuurvliegjes. Mooie afsluiting van een enerverende dag.