Home is where the heart is

We vertrekken even na de middag met Air Asia naar Krabi, Thailand. Singapore Airport, is groot en luxueus. Even wachten daar is niet erg vervelend. Bij de security check moet Lin haar handbagage, meer dan dat hebben we niet, openmaken. De detector heeft iets opgemerkt. Wij weten uiteraard wat ze willen zien. Dat wilde de security ook al op Schiphol maar merkwaardig genoeg niet op Heathrow. Het pakje kaasfondue met een uiterste houdbaarheidsdatum tot in de volgende eeuw van de Aldi heeft de aandacht getrokken. No liquid, look, grams not milliliter. For a friend in Thailand. Cheese. Dan valt het Singapore dollar kwartje en kunnen we verder lopen.

Na een vlucht van een uur en drie kwartier raken de wielen van de Air Asia A320 Thaise bodem. We zijn in Krabi.

Op naar Cozy Place Hotel in Krabi Town. We zijn er eerder geweest. Grote schone kamer met prima bed, airco, koelkast, tv, ontbijt en ruim balkon. Bovendien heeft het 24 kamers tellende hotel een zwembadje en is het rustig gelegen maar toch ben je binnen tien minuten in het centrum.

Mijn Canadese nichtje is drie maanden aan het touren in Zuid-Oost Azië en verblijft in een andere accommodatie nog geen honderd meter verderop. En dat is geen toeval! Ik heb haar zeven jaar niet gezien. De laatste keer dat ik haar sprak via Messenger was in juni 2017 toen mijn moeder net was overleden en haar toenmalige Schotse vriend haar vertelde dat hij toch maar niet met haar wilde trouwen. Tranen aan beide zijden van de Atlantische Oceaan.

Maar vanavond lopen we over de night market en genieten we van elkaars gezelschap. We halen herinneringen op en wisselen nieuwtjes uit. Morgen gaan we met haar door naar Koh Lanta.